Jesień jest najpiękniejszą porą roku ze względu na bogactwo kolorów, kształtów, zapachów i smaków jakimi nas otacza, iż nie sposób wyrazić tego prostymi słowami. Dlatego też, od kilku lat niezmiennie organizowany jest konkurs recytatorski poświęcony jesieni ,,Złota Jesień”. W tym roku odbywała się już III edycja tego konkursu i choć wciąż pod jednym i tym samym hasłem, to jednak trzeba podkreślić, iż z roku na rok zwiększa się liczba młodych wykonawców, zaangażowanie rodziców i jakość artystyczny wykonań. III Konkurs Recytatorski dla Przedszkolaków ,,Złota Jesień 2009” odbył się dnia 6 listopada 2009r w sali przedszkolnej, na który przybyli młodzi recytatorzy z rodzicami oraz zaproszeni goście. Cele konkursu recytatorskiego:
Warto podkreślić, iż do konkursu recytatorskiego dzieci były przygotowywane przez swoich rodziców. Rodzice we własnym zakresie bądź korzystając z pomocy nauczyciela mieli za zadanie wybrać wiersz o jesieni dostosowany do możliwości rozwojowych dziecka, następnie ćwiczyć do momentu, aż opanuje treść danego utworu, dostarczyć dziecku sugestii odnośnie interpretacji. Rodzice, mogli również przygotować jakiś drobny element kostiumowy, związany tematycznie z treścią prezentowanego utworu. W konkursie recytatorskim wzięło udział 22 małych wykonawców w wieku 3-5 lat. Każdy z uczestników recytował wiersze poświęcone jesieni, wśród których nie zabrakło sztandarowych tytułów znanych i lubianych przez dzieci poetów J. Brzechwy, M. Konopnickiej, H. Ożogowskiej, J. Czechowicza, D. Gellner i innych. Dla naszych najmłodszych przedszkolaków pierwszy w ich życiu konkurs recytatorski, a co za tym idzie publiczne wystąpienie było wielkim przeżyciem, dzieci włożyły dużo serca do swoich interpretacji i dlatego też, zdaniem powołanej komisji wszystkie zasłużyły na wyróżnienie za swoje wystąpienia. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali jesienne dyplomy z gratulacjami i piękne książki bogato ilustrowane, które zachęcą w przyszłości przedszkolaków do udziału w kolejnej edycji już za rok, a pośrednio przyczynią się do wzrostu zainteresowania literaturą piękną i rozwojem czytelnictwa wśród najmłodszych odbiorców.






























