menu

Warsztaty twórcze

     Pierwsze dni wakacji (27.06 - 1.07.2011 r.) to czas spotkań w bibliotece, działań animacyjnych i zabaw edukacyjnych w ramach projektu „Bawimy się, tworzymy, doświadczamy” PSPiA „KLANZA” Oddział w Białymstoki i biblioteki w Dubiczach, skierowanych zarówno do grupy najmłodszej ze szkoły podstawowej jak i młodzieży.
     Zajęcia prowadziły animatorki: Agnieszka Borko i Barbara Borzymowska z Białegostoku.
     PEDAGOGIKA ZABAWY i PEDAGOGIKA CYRKU, to tematy prowadzące pięciodniowych spotkań.
Grupa młodsza:      Warsztaty twórcze w skład których wchodzą zajęcia artystyczno-plastyczne oraz cyrkowe z elementami Pedagogiki Zabawy. Dzieci poznały nowe zabawy grupowe, energizery, zabawy z fabułą, chustą animacyjna, pląsy: „Ślimak”, „Ala maja Himalaja”, „Jeff w kuchni pichcił”, taniec „Jaki tu spokój”. W bloku plastycznym dzieci odkrywały nowe możliwości tkwiące w przedmiotach codziennego użytku i przekonały się jak można zrobić coś z niczego i urozmaicić sobie czas np. malowanie słomkami czy palcami, konstrukcje z gazet, wykonanie plansz do gry.
     Podróż do krainy fascynacji. Dzieci obejrzały pokaz Pedagogów Cyrku i same mogły zapoznać się ze sprzętem, poprzez ćwiczenia i zabawy. W ramach zajęć przewidziane są mini występy grup ze wstążką gimnastyczną, kalambury oraz inne zabawy z rekwizytami cyrkowymi. Dzieci samodzielne wykonały piłeczki do żonglowania i wstążki gimnastyczne dzięki czemu będą mogły dalej ćwiczyć w domu. Nauka żonglowania piłeczkami, chustkami, maczugami, obręczami, flowerstick, poi, diabolo, wstążka gimnastyczna, hula- hop, szczudełka, pedalo, rola bola, kręcenie talerzem, chusta animacyjna oraz tunel to nie wszystko. W magiczny klimat w krainie fascynacji wprowadzą nas bańki mydlane, balonowe ludki oraz nauka trików iluzjonistycznych ze sznurkiem. Projekt zapoznał dzieci z "czymś" nowym, nieznanym, co fascynuje każdego bez różnicy małego czy dużego. Ma na celu zainteresowanie dzieci i młodzieży ciekawym hobby, zarażenie pasją. Zabawy poprowadzone były w sposób bardzo aktywny, aby pobudzić każde dziecko do odkrywania nowych umiejętności i rozwijania już posiadanych.











Młodzież:      Zabawy w grupie, energizery, ćwiczenia na koordynację, zabawy z rekwizytami, wykonanie piłeczek, nauka żonglowania 3 piłeczkami samodzielnie i w parze, chustki, maczugi, obręcze , flowerstick, poi, diabolo, wstążka gimnastyczna, hula- hop, szczudełka, pedalo, rola bola, kręcenie talerzem. Alfabet Lorma, daktylografia, język migowy.